تصمیم گیری در کسب و کارهای نوین
زهرا دانش؛ هادی شیرویه زاد؛ نگین برجیس
چکیده
فرهنگ سازمانی از ارزشهای اصلی است که در یک سازمان وجود دارد و سبب تمایز سازمانها از هم میشود. فرهنگ سازمانی در ارتقا کیفیت ارائه خدمات نقش زیربنایی ایفا میکند و موجب تقویت انسجام، افزایش بهرهوری و نوآوری در سازمان میشود. پژوهش فعلی با هدف تعیین سطح فرهنگ سازمانی در شرکت گلنور با استفاده از الگوی دنیسون انجام شده است. ...
بیشتر
فرهنگ سازمانی از ارزشهای اصلی است که در یک سازمان وجود دارد و سبب تمایز سازمانها از هم میشود. فرهنگ سازمانی در ارتقا کیفیت ارائه خدمات نقش زیربنایی ایفا میکند و موجب تقویت انسجام، افزایش بهرهوری و نوآوری در سازمان میشود. پژوهش فعلی با هدف تعیین سطح فرهنگ سازمانی در شرکت گلنور با استفاده از الگوی دنیسون انجام شده است. تحقیق حاضر ازنوع نظری و کاربردی است و دادههای مورداستفاده از نوع کمی است که برای جمعآوری اطلاعات از پرسشنامهی فرهنگ سازمانی دنیسون استفاده گردید. جامعهی آماری پژوهش را مدیران و کارکنان شرکت گلنور استان اصفهان تشکیل میدهد. دادههای پژوهش بهروش تحلیل جمعیت شناختی با آزمون کراسکال والیس و رسم نمودارهای هیستوگرام فراوانی و تحلیل تمرکز و پراکندگی دادهها و همچنین آزمون همبستگی اسپیرمن مورد تحلیلوبررسی قرار گرفت. نتایج نشان میدهد تمامی شاخصها و گویهها با هم ارتباط قوی دارند و عدم توجه به عملکرد ضعیف در هریک از شاخصها، سایر ابعاد فرهنگ سازمانی را نیز متاثر نموده و پیامدهای نامطلوب درون سازمانی و برون سازمانی را در ابعاد مختلف بهدنبال خواهد داشت.